Zimní pneu výprodej, akce zimní pneumatiky, slevy zimních pneumatik

Pneumatika je důležitá součást každého dopravního prostředku, který se pohybuje na vozovce a jejím vynálezem se velkou měrou zvýšil komfort i jízdní vlastnosti těchto vozidel.
Ale teprve jejím použitím u motorových vozidel se začalo plně využívat všech jejich příznivých vlastností, které ovšem musely být neustále vylepšovány, aby udržely krok s neustálou inovací a modernizací, kterou tato vozidla průběhem času procházela.
Pneumatika na motorovém vozidle musí plnit několik důležitých funkcí.
V prvé řadě musí přenést hnací sílu z motoru s co největší účinností na vozovku a v případě brzdění svou maximální adhezí zajistit co nejrychlejší zastavení vozidla.
Dále udržet na vozovce vozidlo, které se vlivem bočních odstředivých sil v zatáčkách nebo při náhlých změnách směru může dostat do smyku. Zde se využívá jak adhezních vlastností pneumatiky, tak boční tuhosti, která je dána její vnitřní konstrukcí.
Další důležitou vlastností pneumatiky, která je plněna stlačeným vzduchem, je pohlcování nerovností a rázů z vozovky a tím je zajištěno primární odpružení.
Jiný problém nastává při jízdě na mokré vozovce, kdy může vrstva vody znemožnit pneumatice kontakt s vozovkou a zavinit tak havárii vozidla. Proto je třeba při jízdě za deště zvýšené opatrnosti a raději snížit rychlost.
Málokdo si uvědomuje, že například při jízdě v dešti při rychlosti 100 km a výšce vodního filmu na vozovce jen 2mm, musí pneumatika "přečerpat" každou vteřinu asi 54 litrů vody! Ta se musí odvést promyšleným labyrintem dezénu z jedné strany pneumatiky na druhou a do boků. A čím je výška vzorku vlivem opotřebení nižší, tím se zmenší i odvod vody a snižuje se i průjezdová rychlost.
Jiná situace nastává při jízdě na sněhu, kdy sníh vzorek vyplní a ztrácí se také kontakt s vozovkou. Tím se dostáváme k rozdělení pneumatik na kategorie letní - zimní.
Letní pneumatika má jiné složení směsi a jiný profil a rozložení dezénu, aby co nejlépe vedla vozidlo. Ovšem za teplot pod 7°C tuhne a ztrácí všechny své příznivé vlastnosti. Zimní pneumatika je měkčí, lépe sedí na náledí a hlavně tvarem vzorku a svou poddajností má snahu při odvalování zamačkaný sníh z drážek vyhodit. Jak ovšem průměrné teploty stoupnou nad 7°C, dochází k jejich nadměrnému opotřebovávání a je vhodné nasadit letní.
Tento výčet vlastností a tím i nároků na pneumatiku by měl vést k tomu, že bychom si měli pořizovat jen pneumatiky kvalitní a při současné velké nabídce na trhu se zaměřit hlavně na známé výrobce jako Dunlop, Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Michelin, Continental, Uniroyal, Viking, Barum, Kleber, Semperit, Fulda.
Určitě tím přispějeme ke své bezpečné jízdě.

Prodejci pneumatik nabízí po zimní sezóně v konkurenčním boji levné letní pneumatiky, akce formou dárků (4. pneu zdarma, přezutí pneu zdarma) nebo na nějaký typ a značku pneumatiky garanci nejnižší ceny na internetu.
Zde je několik odkazů na prodejce, kteří nabízí nejlevnější pneu nebo akční nabídku pneumatik: